Voor hoog-sensitieve moeders 


 met buitengewone kinderen die meer begeleiding nodig hebben



Je wilt je leven graag anders, maar je weet niet hoe? 


Hier vind je oplossingen.

Er wordt hard aan deze website gewerkt.  
Binnenkort zijn de Zelftest Stress-Factoren A t/m Z , de Gif-wijzer en de 1e Hulpgids aan te vragen.

Nieuwsgierig? Kijk hieronder vast rond.



 Als hoog-sensitief persoon ben je een magneet voor stress.


Als hoog-sensitieve moeder is dat nog meer zo.


Als hoog-sensitieve moeder met de zorg voor één of meer kinderen met een intensieve begeleidingsbehoefte is stress onvermijdelijk!

.


Verbeter je leven:

  De eerste stap is Stress-Verminderen


Je wilt het beste voor je kind of kinderen, maar je bent de eeuwige strijd zo zat. 

Je maakt je zorgen, je kunt niet alle ballen in de lucht houden.

Je enige verhaal is negatief, dat lijkt alles dat je hebt, dat lijkt alles dat je bent.

Af en toe wil je roepen: "Laat me met rust!"

Je wilt tijd om te herstellen, om overzicht te krijgen, om even niets te hoeven doen. 

Je wilt het veranderen, je wilt er zijn voor diegenen van wie je houd.


Je bent bang dat dat niet kan en dat er niemand is om je te helpen. 


Stap uit die negatieve spiraal, neem actie en doe de Zelftest Stress-Factoren. Ontdek wat jou de meeste stress geeft en ga daarmee aan de slag. 


Voordelen van Stress-Verminderen 


*Het geeft je de energie die je hard nodig hebt.

 *Het geeft tijdswinst.

 *Het kan door kleine veranderingen.

 *Het hoeft niet veel tijd te kosten. 


Je gaat beter in je vel zitten en dat straalt uit naar je omgeving.

Wanneer jij minder gestrest bent, reageer je rustiger en dat verminderd spanning bij je kind/kinderen en anderen.

Stress-verminderen is een win-win situatie voor iedereen. 


Met de Zelftest Stress-Factoren ontdek je welke Stress-Factoren voor jou het belangrijkste zijn. 

Waarschijnlijk weet je dat stress een rol speelt. Waarschijnlijk ken je een aantal grote Stress-Factoren. Uit de zelftest kunnen ook andere factoren naar voren komen die belangrijk zijn. Factoren die je eerst kunt aanpakken. Die direct stress reduceren. 

Wanneer je weet welke Stress-Factoren belangrijk zijn, kun je doelgericht je Stress-Verminderen. 

Gefocust jouw belangrijkste Stress-Factoren aanpakken is veel efficiënter dan algemene stress verminderende tips toepassen.  

Dat kan al met  kleine veranderingen.
Daardoor is het niet moeilijk, tijdrovend en inspannend. Kleine veranderingen hebben bewezen goede resultaten te geven.

In de 1e Hulpgids Stress-Factoren A t/m Z vind je wat je nodig hebt.

 Per Stress-Factor vind je informatie en adviezen voor het reduceren van die specifieke Stress-Factor. Van de adviezen kun je die pakken die bij jou passen. Dat is genoeg voor succes. Je doet dus niet meer dan nodig is. 

Gif-Wijzer

De Gif-Wijzer vermeld vele vormen van gif. Ook vormen als straling en menselijke emoties. Als hoog-sensitief persoon ben je extra gevoelig voor deze Stress-Factor. 

Ik weet hoe lastig het is om het aléén te doen

Daarom is er een besloten community op facebook

* waar je anderen kunt ontmoeten

* waar je steun kunt vinden

* waar je veilig van je af mag schrijven

* waar je tips kunt uitwisselen

* waar ik geregeld kijk om je te helpen


  Creëer Vreugde, Vrede en Vrijheid 
door 
Stress-Vermindering en Zelfbevrijding.

Foto van Margreet van Bork

Mijn naam is ...

Margreet van Bork

Een kleine 25 jaar terug wist ik niet hoe ik alles voor elkaar moest krijgen. Ik stond stijf van de stress. 

* Ik had de zorg voor mijn drie kinderen. Alle drie hadden meer begeleiding nodig o.a. vanwege kenmerken uit het autistisch spectrum, dyslexie, een coördinatie-ontwikkelingsstoornis. 

* Naast de zorg voor mijn kinderen had ik ook de zorg voor een tante en ging ik geregeld naar mijn ouders. 

* Mijn hoog-sensitief zijn was in die tijd eerder een last dan een zegen.

* Ik had al heel lang een voedsel intolerantie en daar ontwikkelde ik door de Stress Fibromyalgie, Ménière  en Migraine bij.

 
Mijn wereld stortte in toen mijn moeder overleed, mijn huwelijk strandde en ik financieel de mist in ging. Ik stond er naar mijn idee helemaal alleen voor en wist mij geen raad.

Het heeft veel te lang geduurd voordat ik actie heb ondernomen, veel te lang voordat ik doorhad dat ik er iets aan moest doen. Niet een ander, niet de school, niet een instelling, niet de maatschappij, maar ik.

Als keuzes had ik niets doen en actie ondernemen.
Het is duidelijk welke keuze ik heb gemaakt. Wist ik hoe? Nee. Niet op dat moment.

Wat had ik toen veel gehad aan wat ik nu weet.
* verminderen van stress
* bevrijding van eigen overtuigingen en dwang.
* sterk in je schoenen staan
* vertrouwen op je gevoel
* duidelijk kunnen aangeven wat je kinderen nodig hebben
* er voor hen kunnen zijn
* begrip voor hen, jezelf en alle anderen om je heen

Ik prijs mijzelf gelukkig dat ik de mogelijkheid heb gekregen om te leren hoe ik vreugde, vrede en vrijheid kan creëren. Hoe ik dat iedere dag opnieuw kan toepassen en daar de vruchten van pluk. Daardoor zijn zowel mijn kinderen als ik op de juiste plek, op de juiste weg.

Met die kennis en ervaring heb ik naast mijzelf en mijn kinderen cliënten geholpen en wil ik ook jou helpen. Ik hoop dat als je dit leest begrijpt dat je het niet zover hoeft te laten komen, als bij mij het geval was. Ik wens dat je actie onderneemt ver voor dat je op de bodem van de put zit.   

Verbeter je leven:

Na Stress-Verminderen is de tweede stap Zelfbevrijding


Bevrijd jezelf van een te grote invloed van je omgeving

Bevrijd jezelf van belemmerende overtuigingen

Stap uit je keurslijf favicon

Ik leg mijn cliënten Zelfbevrijding uit aan de hand van een keurslijf.

 

Een keurslijf is zo'n ouderwets korset met veters. Dat keurslijf klemt en kan je de adem benemen.  

* Wanneer je stress ervaart worden de veters van je keurslijf flink strak aangetrokken. 

* Wanneer je je te veel laat beïnvloeden door anderen heb je de regie over jouw leven aan hen gegeven. Zij zijn het die aan die veters van je keurslijf trekken en op die manier je leven besturen.  

* Wanneer je over jezelf bepaalde gedachten hebt kunnen die je beperken en je keurslijf zeer benauwend maken. 

Stap uit je keurslijf 

School voor Levensvreugde, 

Stress-Vermindering en Zelfbevrijding  


Wat anderen zeggen over mijn trainingen of  

één op één sessies 

"

Lieve Margreet,

Het was voor mij een "diepe" sessie; verrijkend én ver reikend, nog steeds doorwerkend.
Dank! 


Titia

"

Tijdens de introductie van stap uit je keurslijf in Joure werd ik geraakt door het verhaal van Margreet. Vooral het jarenlang krampachtig aanpassen aan mijn omgeving om maar gehoord, gezien en gewaardeerd te worden. En dat het dan toch nog niet genoeg is. Het mij daardoor zo verdrietig en alleen te voelen.
Door de training heb ik geleerd beter te voelen waar mijn grenzen liggen en ook daarnaar te handelen. Door rustig te voelen en daarna effectieve communicatie in te zetten blijf ik bij mezelf. Daardoor heb ik meer energie.


Alet Aardema

"

De trainingsdag "'stap uit je keurslijf'' heb ik als zeer positief ervaren. Het was een afwisselende dag met zowel fysiek als mentale oefeningen.

 Ik heb er veel van opgestoken!


Tryntsje Greydanus 

Neem die eerste stap 

download de Gratis Zelftest en ga er voor 

Jij bent het waard om een leven vol vreugde, vrede en vrijheid te hebben. Denk niet dat dat voor jou niet opgaat. Omdat je nu op mijn website kijkt en dit leest weet ik dat je het waard bent. 

Denk niet dat het voor jou onmogelijk is. Ik geef je de garantie dat je met kleine veranderingen héél ver komt. Ik heb 20 jaar ervaring in het begeleiden van cliënten die dachten het niet te kunnen. Ik zie  hoe ver ze zijn gekomen. 

Wanneer je op de bodem van de put zit kun je geen foute beslissingen maken, behalve één: niets doen. Ik kan je de garantie geven dat als je niets doet, er niets veranderd.  

Wanneer je verwacht dat anderen of de maatschappij je situatie verbeteren blijf je in je huidige situatie zitten of die wordt zelfs nog erger. Dat heb ik helaas zelf mogen ervaren. 

Alleen jij kunt vóór jezelf met je toverstokje zwaaien door actie te ondernemen. Doe het nu. Laat deze kans niet lopen. Het helpt jouw en je kind of kinderen. 

Ga van verdriet naar genieten.

Ga van stress naar vreugde.

Ga van chaos naar rust.

Stap uit je keurslijf, wordt vrij en straal!


Lees mijn laatste 

Blogs

2021 1 Start Pagina

home  Nav #2 Nav #3 Subnav #1 Subnav #2 Nav #4 gratis Zelftest

Download nu 

en krijg direct toegang tot de Gratis Zelftest Stress-Factoren 

zelftest


Ontdek jouw persoonlijke stressfactoren
om van stress naar genieten te komen.

© 2019, Stap uit je keurslijf    I       I  Privacy policy

>